torsdag 16 oktober 2014

Pälsen - brev till Ellen

Hej Ellen!
Vi båda vet att din make inte har många dagar kvar i livet, vi båda vet att du kommer ha ett bättre liv med mig.
Så kära Ellen rymm med mig följ med mig till ett annat land där vi kan börja om våra liv från nytt, leva vårt liv i komplett lycka. Så följ med mig, jag behöver dig din man är redan döende han vet att du har tappat känslorna för honom att du är kylig och kall mot honom så för hans eget bästa är det bäst att du följer med mig.
Kan du inte föreställa dig? Oss två som äldre människor med barn omkring oss i en liten mörk stuga med en vedspis mitt ute i skogen, kan du föreställa dig att se våra barn rida på två hästar ut igenom ängen. 
Vilken lycka det hade varit. 
Om du vill rymma med mig så kommer du imorgon klockan 6 i morgongryningen om du inte kommer så vet jag vad du har valt och jag förstår dig.


- Din käre Richardt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar