måndag 17 september 2012

Svenska Frågor .

Läxorna när var hur .

När brukar du göra dina läxor ?

SV:   Jag brukar göra mina läxor dagen innan läxan ska vara inlämnad eller två dagar innan läxan ska vara gjord 

  Hur lång tid brukar det ta ? 
SV : Ungefär 20 min eller en 15 det beror på hur många läxor jag har och hur mycket det är . 
Det kan kanske ta en halvtimme eller 5 minuter det beror på .

Har du problem med att hinna göra alla läxorna ? I så fall varför och vad gör du då ? 
SV : Nej jag har inga problem med att hinna göra alla mina läxor jag bara gör dom inte ibland vilket inte är så bra. Jag gör läxorna som t ex Matte och spanska .

Var brukar du göra dina läxor : 
SV : I vardagsrummet i soffan eller i köket vid köksbordet . 

Beskriv hur det ser ut på din läxplats / dina läxplatser :
SV : Det är rent och ljust . När jag sitter i vardagsrummet är Tv'n igång för att jag tänker bättre om den är igång .

Diskutera läxor med varandra .

Vilka läxor är lätta att göra ? Varför ?
SV : Svenska för att vi ska mest bara läsa och det är väldigt lätt och går snabbt att göra . 

Vilka läxor är svåra ? Varför ? 
SV: NO och Matte tycker jag är svårt för No är inte lätt och förstå eftersom nu handlar det om molokyler och massa sånt och Matta är bara svårt över huvud taget .

Vilka typer av läxor passar bäst som hemarbete ? Finns det kanske rent av sådant som man gör bättre hemma än i skolan ? 
SV : SO tycker jag att jag gör bättre hemma än i skolan för att jag tänker bättre . Engelska är också lättare att göra hemma . 



1 kommentar:

  1. Vad är det som gör att du tänker bättre hemma? Det kan ju inte vara för att du behöver tystnad eftersom du vill ha TV:n i bakgrunden!

    SvaraRadera